Paskelbusi apie nulinės taršos autobusų pirkimą, Lenkijos sostinės valdžia žengė dar toliau. Savivaldybė paskelbė konkursą autonominėms transporto priemonėms, skirtoms miesto keleiviniams maršrutams, pirkti.
Pasirašius sutartį su bendrove „Solaris“ dėl 50 autobusų, kurių vertė 227,5 mln. zlotų, tiekimo, vyksta derybos dėl 30 vienetų 12 metrų ilgio autobusų ir dešimties 10 metrų ilgio keleivinių transporto priemonių pirkimo.
Visose sutartyse numatyta pirkti keleivines transporto priemones, varomas elektrine trauka iš akumuliatorių. Ir tuo apsipirkimas autobusais nesibaigė. Moto.pl žurnalistai pasidomėjo šiais pirkimais.
Šiuo metu merija nori įsigyti penkis autonominius autobusus. Konkursas netolimoje ateityje. Visuomenę stebina toks sprendimas, nes autonominės bepilotės didelės talpos keleivinės transporto priemonės dar nėra pakankamo technologinio ir kvalifikacinio lygio, kad galėtų važinėti didmiesčių, įskaitant Varšuvą, gatvėmis.
Konkursas skirtas autobusams, kuriuos galima pritaikyti autonominiam važiavimui. Kol kas ši vairavimo technologija nebus naudojama miesto maršrutuose. Kalbama tik apie tai, kad tokios transporto priemonės galėtų, pavyzdžiui, pačios prisiparkuoti prie depo.
Įmonė taip pat paskelbė apie 10 autobusų įkroviklių pirkimą. Kiekviename jų bus po du postus. Taip per dieną bus galima įkrauti iki 40 autobusų.
Be to, šią savaitę Varšuvai pavyko susitarti dėl finansavimo iš Nacionalinės rekonstrukcijos programos dar 80 elektrinių autobusų, taip pat transporto priemonių, varomų suskystintomis gamtinėmis dujomis (SGD), suslėgtomis gamtinėmis dujomis (SGD) ir vandeniliu, įsigijimui. Šiuo atveju kalbama apie 461,1 mln. zlotų sumą.
Vandeniliu varomų transporto priemonių įsigijimo klausimas taip pat nustebino ir sukėlė nerimą visuomenei. Vandenilio degalų papildymas yra brangus: tokių transporto priemonių eksploatacija yra dvigubai brangesnė nei dyzelinių autobusų.