Tyrimo „Consumer Reports“ duomenimis, „Tesla“ elektromobilių eksploatacija per 10 metų laikotarpį buvo pigiausia. Tačiau tai nereiškia, kad jie yra patikimi. Kitame tyrime, šį kartą paskelbtame Vokietijoje, šio automobilių gamintojo Modelis 3 antrus metus iš eilės užėmė paskutinę vietą pagal patikimumą.
Tesla – pigi eksploatacija, tačiau patikimumas abejotinas
TUV testas – tai privalomas techninės būklės įvertinimas (oficialiai vadinamas Hauptuntersuchung), kurį visi Vokietijos keliuose naudojami automobiliai turi pereiti kas 24 mėnesius, kai jiems sukanka treji metai. Inspektoriai tikrina visų – nuo važiuoklės konstrukcijos iki stabdžių, vairo mechanizmo, pakabos, priekinių žibintų ir daugybės kitų elementų – būklę ir veikimą.
Tai griežtas testas, kurio neišlaiko kas penktas automobilis. Tesla Model 3 neišlaikė daugiau nei bet kuris kitas automobilis 2-3 ir 4-5 metų segmentuose, dažniausiai dėl žibintų, stabdžių ir pakabos problemų.
TUV pažymi, kad pastarieji du veiksniai dažnai kelia problemų elektromobiliams dėl jų svorio, palyginti su analogiškais vidaus degimo varikliu varomais automobiliais, ir dėl to, kad didžioji stabdymo jėgos dalis sukuriama regeneruojant energiją, o tai reiškia, kad stabdžiai nėra pakankamai apkraunami, kad būtų išlaikoma gera jų būklė.
„Didelė rida negali paslėpti prastų „Model 3“ eksploatacinių savybių“, – sakė TUV asociacijos generalinis direktorius Joachimas Bühleris. – Be stabdžių ir ašių defektų, „Tesla“ taip pat turi ypač daug apšvietimo defektų. Tai rodo techninės priežiūros ir remonto trūkumus“.
Tyrimu taip pat nustatyta, kad kokybiškiausi elektromobiliai yra tie, kurie gaminami pritaikant esamus vidaus degimo varikliu varomus automobilius. Pavyzdžiui, „VW e-Golf“ ir „Mini Cooper SE“ užfiksuota kur kas mažiau gedimų nei „Renault Zoe“ ir „Tesla Model 3“.