Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2” žengė svarbų žingsnį kovoje su telefoniniais sukčiais. Įdiegta nauja apsaugos sistema, kuri automatiškai blokuoja padirbtų mobiliųjų numerių skambučius iš užsienio. Tai reiškia, kad „Tele2” ir „Pildyk” klientai gali jaustis saugesni, nes sistema efektyviai užkerta kelią apgavikams, bandantiems išvilioti jautrią informaciją ar pinigus.
Kaip veikia sukčiai?
Nusikaltėliai naudoja apgaulės metodą, vadinamą „spoofingu”. Jie suklastoja savo telefono numerį, kad atrodytų, jog skambutis atliekamas iš Lietuvos. Dažniausiai apsimeta bankų, siuntų tarnybų, valstybinių institucijų ar kitų patikimų organizacijų atstovais ir bando išvilioti banko prisijungimus, asmens kodus ar kitus svarbius duomenis.
„Tele2” apsaugos sistema – patikimas skydas
„Tele2” įdiegta sistema automatiškai atpažįsta ir blokuoja įtartinus skambučius iš užsienio su suklastotais lietuviškais numeriais. Tai gerokai sumažina tikimybę, kad sukčiai prisiskambins ir apgaus vartotojus.
Daugiasluoksnė apsauga
„Tele2” tinkle veikia ir kitos apsaugos priemonės:
- SMS žinučių blokavimas: Blokuojamos SMS žinutės su kenkėjiškomis nuorodomis. Nuo metų pradžios užblokuota jau daugiau nei 3 mln. tokių žinučių.
- Interneto apsauga: Nuo 2023 m. kovo mėn. „Tele2” klientai gali naudotis interneto apsaugos paslauga, kuri blokuoja netikras el. parduotuves, apgaulingus el. bankininkystės tinklapius ir kitas kibernetines grėsmes.
Ką daryti, jei sulaukėte įtartino skambučio?
- Nebendraukite su skambinančiuoju.
- Nepateikite jokios asmeninės informacijos.
- Užblokuokite numerį.
- Praneškite apie įvykį policijai.
„Tele2” nuolat tobulina savo apsaugos sistemas, kad užtikrintų klientų saugumą ir ramų bendravimą. Būkite budrūs ir saugokite savo asmens duomenis!